Vandaag was een geschenk

29 september 2014 - Molinaseca, Spanje

Vandaag was een echt kadootje! Zo een fijne wandeljng, met werkelijk schitterende natuur. Natuurlijk was vandaag "Cruz de Ferro dag" als je de beelden uit The Way ziet verwacht je een open vlakte met daarop dit monumentale kruis. Zoals jullie op mijn filmpje kunnen zien is de realiteit een kompleet andere. Links een grote parking met daarop 2 grote touringcars die touristen aan- en afvoeren. Daarnaast het grote contrast van individuele Pelgrims die daadwerkelijk hun "ding" (moeten) doen. Ik sta te kijken , vol verwondering, naar dit alles, als er opeens een pelgrim naast me komt staan en in z'n rugzak begint te graven en er 2 plastic zakjes uithaalt, openmaakt en doodleuk as begint te verstrooien! Tegen mij zegt: Can you make some pictures with my phone please, It's my wife!! Later zien we hem zitten terwijl de tranen over z'n gezicht lopen. En dat naast de "toerende chinezen" bij wijze van spreken! Jammer toch! Maar...... We gaan verder! Onvergetelijke natuur!! Links rechts, Voor achter zien we alle dalen in de wolken en wij.... Wij lopen "on top of the world" midden in een heerlijk zonnetje. Het pad waarop we (nog lang) naar beneden moeten ( van 1500 naar 650 meter) en dat over niks anders dan losliggende keien. Mijn bewondering voor Paulientje groeit met de dag!! Ze rommelt er maar gewoon achteraan met haar karretje. Trouwens de heerlijke stukjes die ze iedere dag weer produceert voor het Blog zijn voor mij ook altijd een verrassing!! Begrijpen jullie nou waarom we al 34 jaar+ bij elkaar zijn!! Vandaag wees ze me ook nog de plek aan waar ze mijn as wilde vestrooien! (Videootje) maar nu genoeg voor vandaag! De Peregrino gaat snurken terwijl het geluid van de lokale Andre Hazes op de lokale Fiesta ons door de ramen wakker probeert te houden. Maar ..... Na enkele weken in Pelgrim hostels tussen fantastische snurkers. Moeten ze toch van betere huize komen!! Doei! Doei!

1. Andrebakels:
    29 september 2014
    los vande wereld en doorgaan gekke chinezen laat maar kesen my goodness ffje vrouw verstrooien . natuurlijk over gesproken ..and remake of the marriage love andre&sabine
  2. Hanneke:
    30 september 2014
    bizarre wereld, weinig gevoel voor elkaar, in ieder geval werelden van verschil dus, waarbij gevoeligheden niet worden aangevoeld/ begrepen!!! naar aanleiding van jullie positieve ervaringen van vandaag moest ik aan de volgende spreuk denken;
    "Yesterday is history
    Tomorrow is a mystery
    today is a gift
    That's why we call it the present".
    ga lekker mindfull verder op jullie pad, knuffel Hanneke