Lenti

30 augustus 2015 - Lenti, Hongarije

Vanmorgen hebben we Hotel Hubertus gedag gezegd en zijn we naar de hostel in Lenti gegaan. Daar zaten de meeste andere Peace Walkers nog onder de pergola in de schaduw. 3 waren om half 6 vertrokken, de anderen namen een taxi naar de volgende slaaplokatie. Ik was blij dat wij besloten hadden om niet te vertrekken want het is weer verschrikkelijk warm, en de beste plek is dan het zwembad en de kamer met airconditioning...ja echt! Bovendien voelde mijn maag nog raar aan, en ben ik te slap om te lopen. Laura wilde ook blijven om nog een dagje lekker te relaxen. Ze is Amerikaanse en heeft door het steeds aanvragen van credit cards twee en een half miljoen vliegmijlen verzameld! Twee jaar geleden heeft ze haar huis en auto in verkocht, en gaat ze de wereld rond......samen hadden we het over onze persoonlijke belevenissen op deze reis. Voor mij is het echt het voelen van mijn eigen grenzen, deze respekteren, en er ook ok mee zijn. (Haar blog: http://www.roamfarandwide.com/ )
Bijzonder is natuurlijk wel dat we hier steeds langs de landsgrenzen lopen......
Inmiddels is Gerard ook zover dat hij wel wil stoppen. Zijn enkel is nog dik, we weten niet wat het precies is, en dus ook niet wat we moeten doen om het te laten herstellen. Vannacht heeft hij met z'n been hoger geslapen, en daar was het wel ietsjes dunner van geworden. Ik denk dat hij gewoon rust moet hebben. Alles in mij laat me duidelijk zien dat ik moet stoppen. Mijn lijf laat het afweten op dit moment toch, maar ook mentaal kan ik mezelf niet meer motiveren om deze krachtmeting aan te gaan. Hier is dus mijn grens. Het is een ongemakkelijke ervaring om die grens te voelen, maar blijkbaar nodig. Nu ik geaccepteerd hebt dat het gewoon zo is, voelt het ook vrij. De vrijheid om te stoppen voor het vastgestelde eindpunt. Ik heb mijn eigen eindpunt gekozen!
Morgen gaan we met Laura in de taxi nog twee stops verder, we zitten dan niet te ver van Zagreb. Dinsdag gaan we Zagreb nog bekijken en woensdag komen we naar huis.
Een prachtig leerzaam avontuur, maar zeker niet pijnloos......en zo is het natuurlijk meestal.

1. Stijn:
    30 augustus 2015
    Amai amai grote beslissingen genomen.
    Laat even weten hoe laat jullie woensdag zouden landen, als het in mijn schema past pik ik jullie wel op
  2. Biem:
    30 augustus 2015
    Quite a different experience form Spain! Maybe because this tour was so new? Go and enjoy your beautiful garden!