Terug in Pamplona!

6 september 2014 - Pamplona, Spanje

We zijn terug in Pamplona, en dit keer in een super hostel die we al hadden uitgezocht voor we vertrokken uit Pamplona. Vanmorgen om 7 uur stonden we al buiten maar voor we echt opweg waren was het al weer half 8. Het was weer meer dan 800 meter klimmen en dalen vandaag, en sommige stukken waren zo stijl dat ik dacht achterover te zullen vallen. Ook was er een stuk dalen bij waar je bang van werd.....op een gegeven moment kwamen we een kilometer of 5 voor Pamplona bij een brug waar we konden kiezen hoe we naar het oude centrum wilden lopen.....door de bebouwing of langs de rivier verder en dan door het park. Wij namen natuurlijk de laatste. Met een kleine omweg en wat verkeerd lopen kwamen we toch uit aan de grote hoge muren van Pamplona....een laatste klimmetje omhoog en we waren bij onze hostel!

Ongelooflijk hoe je in een kleine 2 uur met de bus van hier naar SJPDP rijdt, en je er 3 dagen wandelen over doet om weer terug te komen....gisteren ook nog leuke gesprekken gehad met de andere Pelgrims. Iedereen is bijna met een "reden" de Camino gaan lopen......de een wilde na het opvoeden van de kinderen en het altijd "zorgen voor" nu eindelijk eens wat tijd voor zichzelf......de ander was richting in zijn leven aan het zoeken. Ik weet eigenlijk nog niet waarom ik nu precies de Camino aan het lopen ben. Ik denk dat het te maken heeft met de nieuwe periode die Gerard en ik nu zijn begonnen....de kinderen groot, en de kleinkinderen komen.....voelen hoe we samen verder willen en waarschijnlijk nog een paar "oud zeer" dingetjes..... Ook moet ik misschien nog wat verwerken van de laatste paar jaar....mijn zusjes die zich gemeld hebben, het zoeken naar mijn zusje van vaders kant en het al snel weer verliezen van die relatie. De geschiedenis van mijn familie die ik pas leerde kennen na 50 jaar. Ik wil het allemaal maar laten komen zoals het komt......