Rajka 22 km

21 augustus 2015 - Rajka, Hongarije

Aangekomen in Rajka. Vanmorgen rustig opgestaan en samen onze yoghurtjes en banaantje opgegeten. Nog even 2 verdiepingen hoger om de was en de plas te doen en dan op weg. De eerste zoveel kilometer waren op asfalt en met auto's en veel kabaal, maar toen gingen we een prachtige grote brug over en kwamen op een fietspad. Dwars door een prachtig natuurgebied en langs de Donau met woonboten in alle maten en soorten. Af en toe een houten schuurtje waar ze wat te drinken verkochten en waar we even konden uitblazen. Gerard heeft ook nieuwe schoenen en vond dat ze erg ruim zaten en dat ze bovendien zo schuurden..... Toen hij eens goed ging kijken had hij zijn zolen er niet in gedaan. Enfin we liepen lekker en het weer was prachtig. Na de Donau kwam het bos waar we nog maar eens konden zien hoe prachtig de natuur is. Overal grote bossen Solidago, clematis die de bomen in groeide en Buddleia om het plaatje nog mooier te maken.....wat een feest! Op een gegeven moment kwamen we bij een verlaten grenshuis en waren we de grens over in Hongarije. Over smalle paadjes, door stukjes bos stonden we plotseling op Adam's Farm. Een boerderij waar 25 paarden een thuis hebben, de kippen rondscharrelen, de kat een nestje kittens heeft en de hondjes je achtervolgen met hun speelgoed. Adam spreekt een heeel klein beetje Duits, maar z'n dochter heeft verkering met een Amerikaan die toen maar is blijven plakken op de boerderij, en nu goed van pas komt.We konden kiezen op we wilden slapen in de jurt, of in de voormalige stallen...we kozen voor het laatste omdat het er zo gezellig uitzag. Natuurlijk zijn het voormalige paardenboxen en passen er kabouterbedjes in. Vannacht liggen we dus met onze voeten buiten boord! Nog een verrassing was dat er een Amerikaan, Michael op ons stond te wachten.......hij is ook PWer, wist niet dat er nog meer mensen gisteren waren vertrokken, net zo als wij dat niet wisten. Vanmiddag hebben we in het dorp samen wat gedronken en Florinten gehaald. De komende dagen zullen we in Hongarije zijn. We deden even wat boodschappen en keken op van de prijzen. Een tas vol voor minder dan 3 euro, omgerekend. Sympathieke man, Michael, maar lult wel veel. We zien wel hoe het loopt. Ik had me ingesteld op "samen" lopen, weet ook niet of hij alleen of met ons wil lopen. Ik wacht het af. Bij het eten hier buiten op de boerderij moesten we samen met Adam zijn eigen gebrouwen schnaps drinken.....pfft....sterk spul! Send from my iPad

1. Hanneke:
    21 augustus 2015
    Wie (verre) reizen doet kan veel verhalen.....en ja hoor, jullie zijn nog maar een paar dagen op pad en maken al van alles mee. Ik ben benieuwd of jullie morgen de dag net Michael doorbrengen....hij heeft misschien de Camino nog niet gedaan en is nog niet "tot zichzelf" gekomen?....wij zitten op een camping in het Amsterdamse Bos en het is net of we weer op vakantie zijn; veel Italianen in onze buurt. Zo leuk.orgrn gaan we naar Sail. De ooms en tantes van Merian ( waaronder wij)zijn door haar uitgenodigd in haar sloep, net als 5 jaar geleden. We zitten onder de rook van Schiphol en het een na het andere vliegtuig komt over. Ik ben blij met mijn oordopjes. Kus van je zus uit Emmen