Ziekjes

25 september 2014 - León, Spanje

Gisteren meteen in bed gaan liggen, had het koud en voelde me beroerd. Neem al 2 dagen paracetamol, maar heb toch steeds tegen de 38. Vannacht niet anders gedaan dan blaffen waardoor Gerard ook niet veel geslapen heeft. Vanmorgen zouden we eerst een hoestdrankje halen, maar ik bedacht vannacht dat als het wel een bacteriële infectie zou zijn, we nog weer een dag zouden verliezen. Vannacht ben ik maar een paar keer een poosje in de living gaan zitten zodat Gerard toch nog even kon slapen. Kon ik mooi uitzoeken hoe al klachten en pijntjes in het spaans heten......vanmorgen dan naar de congierge beneden met de vraag waar ik een dokter kon vinden. Zij verwees me naar een heel klein lokaal ziekenhuisje aan het eind van de straat. Eenmaal binnen, inschrijven en gelukkig een lieve mevrouw die wel zag dat ik een beetje hulp nodig had. Zij heeft me voor de deur van een huisarts gezet. De huisartsen houden dus spreekuur in het ziekenhuis, handig, want mensen gingen even een foto maken en kwamen dan gewoon weer terug. Met mijn briefje bij de dokter binnen....koorts, keel, hoesten en beroerd voelen.....één blik in mijn keel en een receptje later stond ik weer buiten....apotheek op de weg terug, en rillend mijn bed in. Ik heb 3 pillen antibiotica gekregen, elke dag 1, en dan moet het beter gaan. We moeten dus nu ook even onze plannen bijstellen. Waarschijnlijk blijven we nog een dag langer hier en pakken dan overmorgen de trein naar Astorga. We zijn dan 3 dagen verder en hopelijk lukt het dan weer. Soms zegt je lichaam even "stop".....

1. Toby:
    25 september 2014
    Beterschap en sterkte. Ja ze geven in Spanje wel gelijk een vette dosis. niet te hopen dat je een bronchitis hebt. Goed in de gaten houden Pauline. Ook benauwd ?
  2. Hilde:
    25 september 2014
    Hey lieve Paulien, neem toch maar wat tijd om je goed te verzorgen, veel beterschap!
  3. Christian en Anja:
    Beste Pauline,
    Wensen jou heel veel beterschap. Hopen dat je snel jouw droom kunt voortzetten.
    Besos