Veerkracht

16 september 2014 - Burgos, Spanje

Vandaag dus onze rustdag in Burgos. Gisteren een heerlijke en gezellige avond gehad met André en Marivi. Het is een bijzonder stel wat de gave heeft om onder moeilijke omstandigheden een heel gelukkig leven op te bouwen. Inmiddels zijn ze al zo'n 30 jaar bij elkaar, maar nog altijd fonkelen de oogjes van Marivi als ze naar André kijkt. André knijpt dan af en toe zijn ogen toe en lacht lief naar haar. André vertelde gisteren hoe het leven toch zo anders kan lopen dan je zelf in je hoofd heb. Hoe hij gedwongen werd om zijn doelen bij te stellen en te leren leven met de teleurstelling over zijn eigen lichaam.

Gerard en André verloren elkaar uit het oog toen ze beiden begin 20 waren. Gerard ging naar Duitsland waar hij zijn diensplicht vervulde, en André zat in Groningen waar hij studeerde, en ging na zijn studie naar Engeland. Toen André 24 was kreeg hij een hersenbloeding........en een poosje later nog een. Deze gebeurtenis haalde in een keer een streep door zijn toekomst. Werken ging niet meer, carrière voorbij......

Om er even tussenuit te zijn namen zijn ouders André mee op vakantie naar Spanje, en daar ontmoette hij Marivi. Met een woordenboek op schoot belden ze het eerste jaar, en toen wist hij het zeker. Marivi en Spanje werden zijn nieuwe thuis. Samen kregen ze twee prachtige dochters, waar Andrè de zorg voor had, en Marivi opende samen met haar zus een atelier waar ze kleding voor bijzondere gelegenheden maken. Samen hebben ze er iets moois van gemaakt. Niet zoals ze gedacht hadden, maar ze zijn meegegaan op de stroom van het leven. Wat prachtig om te zien!

Vanmorgen werden we dan pas wakker om half 10, heerlijk geslapen tussen de echte lakens.......we zijn dan naar het centrum van Burgos gelopen, daar wat ontbeten en de kathedraal gaan bekijken. Ongelooflijk zo mooi. Ik denk niet dat ik ooit zo iets moois gezien heb. Gebouwd vanaf 1221, en de laatste jaren gerestaureerd. Je kijkt je ogen uit. Morgenochtend gaan we stilletjes het prachtige Burgos achter ons laten, maar nemen Marivi en André mee in ons hart.

1. Willem van Reekum:
    16 september 2014
    Prachtig!!!!!
  2. Toby:
    16 september 2014
    Schitterend, mooi als mensen tevreden zijn met hun bestaan!