Wollen sokken

8 juli 2014 - Keerbergen, België

Ik word vanmorgen wakker, hoor de regen hard tegen het raam van de slaapkamer slaan.....denk dat ik nog even blijf liggen....Ik draai me nog eens om en kijk met een schuin oog naar de wekkerradio, niet te geloven het is bijna 9 uur! Ik moet eruit want heb een afspraak bij de tandarts. Ik wurm me uit de lakenzak die we alle twee aan het proberen zijn. Zo'n lakenzak die je normaal in de slaapzak doet, maar die voor ons gewoon onze hele slaapzak moet vervangen..... Dat scheelt alweer snel een kilo'tje, en ik heb gelezen dat alles wat je thuis laat mooi is meegenomen.

Gerard was in zijn lakenzak gekropen met alleen een t-shirt aan en had het koud gehad. Ik had mijn hardloopbroek, een paar wollen sokken en een t-shirt met lange mouwen aan. Ik kan niet geloven dat ik zo lang en lekker geslapen heb dus check het nog even op mijn slaap app....ja echt 93%....toch bleek er een gat in de lakenzak te zitten en moet ik terug naar de winkel om te ruilen....toch een iets dikkere meegenomen, misschien kunnen dan de wollen sokken nog uit.

Gisteren de kinderen onze plannen verteld. Uitgelegd dat we op "bedevaart" gaan naar Santiago de Compostela....dat we een vliegticket naar Pamplona gekocht hebben, en daar kijken of we een stukje terug gaan met de bus en dan beginnen net over de grens in Frankrijk in St Jean Pied de Port, maar dan de Pyreneën over moeten of toch maar in Pamplona starten. Dat we Pelgrims worden en een stempelboekje hebben gekregen samen met de schelp en onze geloofsbrieven. Dat we ons willen "bezinnen" over wat we gedaan hebben, waar we naar toe willen, en hoe we ons leven samen willen inrichten nu onze jongens volwassen zijn en wij Opa en Oma zijn geworden.

We komen er niet achter of ze het echt begrijpen. Ik besluit een blog te openen om iedereen op de hoogte te houden van onze belevenissen en dus ook de kinderen. Misschien gaan zij en wij het begrijpen....

Het gevoel om ons tijdelijk terug te willen trekken uit het dagelijks leven, en te kiezen voor de eenvoud is groot. Ik ben al maanden aan het trainen op volgende week de 4daagse in Nijmegen te kunnen lopen, inmiddels is Nijmegen weer een training voor de Camino geworden. 1 September vertrekken we, ik hou jullie op de hoogte!

1. Jan:
    8 juli 2014
    Tof dat jullie hebben besloten een reisblog te openen. Het kan niet anders of deze bedevaart wordt een verrijking van jullie leven
  2. Hanneke:
    9 juli 2014
    Dag allebei. Ik heb net weer een Camino "gelopen". Ik heb je boek van Simone (ik ga op reis....)net uit. Ik vind het bijzonder om te lezen wat het met pelgrims doet. Wat een "rijkdom" dat jullie hem samen gaan lopen en ook deze" reis naar binnen" gaan maken. Ik ben jaloers op jullie. Ik verheug me nu al op jullie belevenissen. Sterkte bij de voorbereidingen