Slapen......

3 september 2014 - Pamplona, Spanje

Na een tweede nacht in de hostel blijkt dat ik me nog niet helemaal heb kunnen aanpassen aan het slapen in een hostel.
Met 4 op een kamer is eigenlijk een luxe, in veel herbergen en hostels lig je met veel meer mensen in 1 ruimte. Voor mij was 4 al te veel! In de kamer staan 2 stapelbedden waar je net langs kunt lopen, en in de hoek 4 lockers om persoonlijke spullen in op te bergen. Wel moet je dan zelf een slotje meebrengen want dat zit er niet op. Op de gamg een douche, wc en wastafel die we delen met zo'n 20 man. Langs onze kamer loopt de trap die kraakt, en onze kamer heeft het raam aan de straatkant. De eerste nacht hadden we 2 vrouwen bij ons op de kamer en mocht het raam 's nachts open. De grote spelbreker was het verkeer wat onder ons raam langs reed, de hele nacht door! Afgelopen nacht dacht ik alles onder contrôle te hebben door oordoppen in te doen, maar ik had dus niet gerekend op de 2 mannen die nu bij ons op de kamer sliepen. Ze hadden het raam dichtbgedaan! Inderdaad, met oordoppen en het raam dicht was het verkeer geen probleem meer, nu was het de hitte! Met 4 op dat kamertje en alles potdicht, dreven we ons bed uit! Dacht eerst nog dat het aan mij lag met al mijn opvliegers, maar zoveel en zolang zou wel heel bijzonder zijn. Halverwegen de nacht stond een van de mannen, in pyama, ineens naast mijn bed aan het rolluik te sjorren.....alles moest open, ze kregen geen lucht meer.....gelukkig! Inmiddels zijn de mannen alweer vertrokken, is de kamer toch nog een beetje afgekoeld, maar ben ik over mijn slaap heen.

Vandaag naar Sain Jean Pied de Port........