Lenti

28 augustus 2015 - Szentpéterfa, Hongarije

Nadat we gisteren in Narda aangekomen waren, en ik de spartaanse canvas bedjes gezien had, voelde ik dat er verandering moest komen. Bovendien wilde ik ook verlost worden van Michael. Alhoewel Gerard er minder moeite mee had, zag hij wel aan me dat het menens was. Hij heeft meteen een hotelletje gezocht waar we even kunnen bijtrekken. Vanmorgen na een nacht bijna niet geslapen, stonden we krakkemikkig op. We moesten de bus van 8 uur hebben naar de dichtbijzijnde grotere plaats om daar een bus naar Lenti te kunnen nemen. Wat Michael ging doen wisten we nog niet, maar hij bleek ook naar Lenti te willen gaan om wat rust te nemen. Hij zou dan aansluiten bij de groep die 2 dagen achter ons zit. Hij zit nu in een hostel, en wij hebben ons hotel geheim gehouden. 2 keer overstappen en 4 uur later stonden we in Lenti. Het hotel ligt op een heuvel, maar de beloning was groot! Eenvoudige maar schone kamer met uitzicht, een massage en lekker eten. Ook lagen we al in het broebelbad, daar knapt een mens van op! Morgen naar de thermaalbaden vlakbij en dan zouden we na twee goeie nachten toch weer een heel stuk beter moeten zijn.  Wat ik zo moeilijk vind aan deze tocht is dat de route niet goed uitgezet en aangegeven is. Afstanden kloppen niet, bepijling ontbreekt soms, de taal is een onoverkomelijke drempel. Weinig mensen spreken eeen heeeel klein beetje Duits. De mensen, in de dorpjes waar we doorkomen, zijn nog helemaal niet voorzien op wandelaars en is vaak niets te drinken of eten. De gezellige sfeer die er 's avonds was op de Camino ontbreekt hier. Ook het soort routes is een echt probleem. Het zijn veelal lange rechte stukken waar geen eind aan lijkt te komen, of een door de EPWalkers gemaakt pad......we hebben nu al een aantal keren in mans hoge begroeiing gestaan. Ook het ploegen door de velden is enorm zwaar. Het is prachtig om er te lopen, het wild te zien en de stilte te ervaren, maar het is teveel. Op FB waar we de andere groepen kunnen volgen horen we hetzelfde.....te veel, te lang, te moeilijk! De route die we vandaag hadden moeten lopen was er blijkbaar ook weer zo eentje. Deze link geeft je een idee!

Eigenlijk voel ik me net zo, en omdat het niet goed geregeld is, verlies je ook een beetje het vertrouwen. We moeten eens goed gaan nadenken morgen waar we staan, hoe het morgen voelt, en wat we willen. Misschien kunnen we onze eigen route naar Trieste maken, ik las ook dat er een stel was geweest die een paar fietsen op de kop hadden getikt en fietsend naar Trieste gegaan zijn. Misschien moeten we stukken van de dagroutes bussen.....allemaal zaken om morgen te overleggen in het thermaalbad.
Nu nog een lekker kopje thee, en dan dat heerlijke bedje in, schone lakens, een kussen en een wc op minder dan 7 meter.......dat ik daar zo blij mee kan zijn.

1. Toby:
    29 augustus 2015