Het is bijna zover....

21 augustus 2014 - Keerbergen, België

Nog een dikke week en dan is het zover. Maandag de 1ste September lopen we vanaf huis naar de bushalte, pakken de bus naar de luchthaven en zijn dan nog voor 4 uur 's middags in Pamplona. Vanaf de luchthaven gaan we dan met karretje en rugzak naar onze eerste Hostel in het centrum. We willen een dagje in Pamplona blijven om wat van de stad te zien en eventueel wandelstokken te kopen. De 3de Sept. Gaan we dan naar Saint Jean Pied de Port waar we de Camino starten. De eerste paar dagen gaan we de Pyreneeën door, meteen een zwaar parcours, maar volgens heel veel mensen, een van de hoogtepunten van de Camino. De eerste dag zullen we  over een afstand van 18,5 km, een hoogte van 1430 meter moeten overbruggen en daarna op 4 km een daling van 400 meter.....de laatste kilometers naar Roncesvalles zijn dan weer vrij vlak. In Roncesvalles staat een groot klooster waar we zullen overnachten. 180 bunkbedden in grote zalen.....gisteren een mailtje gestuurd met de vraag of ze een bedje wilde vrijhouden voor ons, en vandaag antwoord dat het ok is. Eten kan je er niet, dat moet dan weer in het dorp iets verderop.

hier thuis zijn we echt aan het wikken en wegen.....wat kan er nog thuisblijven, en wat moet er echt mee....gaat die fles shampoo mee, of ga ik haar wassen als ik een fles achtergelaten shampoo vind in een van de douches? Neem ik 3 of 4 t-shirts mee? Ook loop ik nu de hele dag op mijn bergschoenen. Ik heb er al wel behoorlijk wat kilometers mee gelopen, maar toch, hoe beter ze zijn ingelopen, des te beter het is. De route boekjes liggen hier en steeds bekijken we de routes en bekijken we de hostals en albergues. Een ding is zeker, veel luxe zal er niet zijn, privacy ook niet, douches en wc's zullen we moeten delen.....toch kan ik niet wachten tot 1September!

1. Koen Joosen:
    21 augustus 2014
    neem er nog snel een weekje Pieterspad bij ofzo!
  2. Marion:
    24 augustus 2014
    Wat een mooie mijlpaal, Gerard. Een goede viering van je 60-ste verjaardag! Heel veel plezier en mystiek op deze reis. Liefs, Marion